Tygpåsar- den perfekta presenten

En av de presentreklamartiklar som vi på Finska nu använde oss av var tygpåsar. Påsarnas färger följde vår grafiska profil, och på påsarna tryckte vi vår logotyp. Påsarna blev väldigt snygga, och de var också mycket praktiska. Våra kunder och medlemmar blev väldigt glada för dem.

En present som gör nytta

När man väljer presentreklam är det bra att fundera över vad den som ska få ta emot presenten kan ha nytta av. Tygpåsar är en väldigt praktisk present som de allra flesta kan använda sig av. Man kan ta med påsarna till butiken när man handlar, använda dem istället för handväska, eller till att förvara saker i hemma. På det sättet är det en present som passar många.

En present som ligger rätt i tiden

Idag är många människor mycket miljömedvetna, och därför är tygpåsar en present som blir uppskattad. Plastpåsar är ett stort problem för miljön, och ganska nyligen har de flesta butiker börjat ta betalt för sina påsar i ett försök att minska användandet. Naturvårdsverket menar att plastpåsar bör kosta minst fem kronor styck. Dessutom har ett flertal länder, bland annat Frankrike och Sydafrika, förbjudit plastpåsar helt och hållet. I ljuset av det framstår tygpåsar som en ännu bättre present.

Tänk på igenkänningen

När vi beställde våra tygpåsar tyckte vi att det var viktigt att det var tydligt varifrån de kom. Vi valde därför att trycka projektets logotyp stort på båda sidorna av påsen. På det sättet syns det hur påsen än hänger. Vi använde sedan Finska nu:s grafiska profil för att välja färger. Själva påsen är i vår huvudfärg, och till handtagen använde vi en av våra kontrastfärger. På det sättet sticker påsen ut mer, och chansen att den blir sedd och uppmärksammad är större. Dessutom blev den väldigt fin. Slutligen valde vi ett mjukt, ekologiskt och hållbart tyg. Vi ville att påsen skulle kännas behaglig att använda, och vi ville fortsätta tänka miljövänligt.